Ιστορίες αποφοίτων μας
Βασιλική Γρηγοριάδου
Απόφοιτος του τμήματος Πληροφορικής ΕΑΠ
Βασιλική Γρηγοριάδου
Πάντα ήμουν ανήσυχο πνεύμα και έψαχνα νέους ορίζοντες στη ζωή μου. Στην ηλικία των 34 ετών διαπίστωσα ότι η καριέρα που ακολουθούσα μέχρι τότε ως σχεδιάστρια ενδυμάτων είχε αρχίσει να ολοκληρώνει τον κύκλο της και, μετά από μια σειρά μαθημάτων για τη χρήση υπολογιστή, μια νέα επαγγελματική αγάπη γεννήθηκε: αυτή για την επιστήμη των υπολογιστών.
Αποφάσισα να δώσω πανελλαδικές εξετάσεις και ξεκίνησα να συλλέγω υλικό για τη μελέτη. Το εγχείρημα ήταν ήδη δύσκολο, καθώς ήμουν εργαζόμενη με τρία ανήλικα παιδιά. Τυχαία διάβασα στην εφημερίδα για το ΕΑΠ και αποφάσισα να κάνω αίτηση — τότε η διαδικασία εισαγωγής γινόταν με κλήρωση. Κληρώθηκα και ξεκίνησα τη φοίτηση στο Τμήμα Πληροφορικής σε ηλικία 35 ετών. Η έναρξη των μαθημάτων σηματοδότησε μια νέα εποχή στη ζωή μου· ιδιαίτερα δύσκολη, πολύ ενδιαφέρουσα και εξαιρετικά εποικοδομητική. Όσο περνούσε ο καιρός και δυσκόλευαν τα μαθήματα, τόσο πιο ενδιαφέρον γινόταν για μένα το αντικείμενο. Ήρθε η ευλογημένη ώρα και αποφοίτησα, γεμάτη όνειρα για το αύριο.
Η πορεία στον επαγγελματικό τομέα δεν ήταν εύκολη, καθώς στην ηλικία των 40 δεν υπάρχουν αγγελίες που να ζητούν άτομα χωρίς εμπειρία. Ξεκίνησα διδασκαλία ΑΕΠΠ για τις Πανελλαδικές και ταυτόχρονα πρωινή εργασία ως πληροφορικός σε εταιρεία, σε θέση υποστήριξης ιστοσελίδων και διαχείρισης ηλεκτρονικού marketing. Λίγο αργότερα, μετά από γραπτό διαγωνισμό, διορίστηκα ως δικαστική υπάλληλος με επικουρικές αρμοδιότητες πληροφορικής και στη συνέχεια μετατάχθηκα στο Τμήμα Μηχανοργάνωσης, ως διαχειρίστρια Πληροφοριακών Συστημάτων στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης. Συμπλήρωσα τις θεωρητικές μου γνώσεις με το τεχνολογικό σεμινάριο Cisco CCNA7 για τα δίκτυα. Παράλληλα, έδωσα εξετάσεις στον ΕΟΠΠΕΠ για την πιστοποίηση στην εκπαίδευση ενηλίκων. Έτσι εντάχθηκα στους πιστοποιημένους εκπαιδευτές του ΕΟΠΠΕΠ. Διδάσκω σε ΚΔΒΜ, σε ΣΔΙΕΚ, σε δημόσιες και ιδιωτικές δομές και ανήκω επίσης στο διδακτικό προσωπικό του ΕΚΔΔΑ.
Μέσα από αυτή την πορεία, με πολλή μελέτη και κόπο, κατάφερα να φτάσω τον στόχο μου· να ολοκληρώσω τις σπουδές και να διακριθώ μέσα από αυτές, κατακτώντας το 2ο βραβείο στον Πανελλαδικό Διαγωνισμό του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης “Digital Awards 2023”, υλοποιώντας την καινοτόμα ιδέα «Εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ψηφιακή Ποινική Δικογραφία».
Είμαι χαρούμενη και ικανοποιημένη στη ζωή μου από την ευκαιρία που μού δόθηκε να σπουδάσω εξ αποστάσεως στο ΕΑΠ, μέσα από ένα πολύ απαιτητικό πρόγραμμα, το οποίο όμως μού εξασφάλισε τα εφόδια να προχωρήσω και να κατακτήσω όσα δεν φανταζόμουν ποτέ. Μην αφήνετε ποτέ τα όνειρά σας· πραγματοποιήστε όσα σας δίνεται η ευκαιρία!
Πιακουλάκη Ιωάννα
Απόφοιτη MSc Διδακτική της Αγγλικής ώς ξένης διεθνούς γλώσσας
Πιακουλάκη Ιωάννα
Η φοίτησή μου στο ΕΑΠ αποτέλεσε μια από τις πιο ουσιαστικές εμπειρίες της ζωής μου. Το Μεταπτυχιακό στη Διδακτική της Αγγλικής Γλώσσας με βοήθησε να εξελιχθώ όχι μόνο ως εκπαιδευτικός, αλλά και ως άνθρωπος. Μέσα από την ευελιξία της εξ αποστάσεως μάθησης, την άριστη οργάνωση των θεματικών ενοτήτων και την καθοδήγηση των διδασκόντων, απέκτησα βαθύτερη κατανόηση της διδακτικής διαδικασίας και νέες δεξιότητες που εφαρμόζω καθημερινά στη δουλειά μου.
Νιώθω ευγνωμοσύνη για την υποστηρικτική ακαδημαϊκή κοινότητα του ΕΑΠ και περήφανη που ανήκω στους αποφοίτους του. Οι σπουδές αυτές ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή μου, άνοιξαν νέους επαγγελματικούς ορίζοντες και αναζωπύρωσαν την αγάπη μου για τη διδασκαλία.
Το ΕΑΠ μου έδωσε την ευκαιρία να συνδυάσω τη θεωρία με την πράξη, να αναπτύξω κριτική σκέψη και να ανακαλύψω καινούριους τρόπους προσέγγισης της μάθησης. Πάνω απ’ όλα, μου έμαθε πως η δια βίου εκπαίδευση δεν είναι απλώς στόχος, αλλά τρόπος ζωής. Θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα το ΕΑΠ σε κάθε εκπαιδευτικό που επιθυμεί να εξελιχθεί, να εμπνευστεί και να εμπνεύσει τους μαθητές του.
Ηρώ Πάντικ
Οικονομολόγος – Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ηρώ Πάντικ
MSc Σπουδές στην Εκπαίδευση.
Το 2015–2016 παρακολουθούσα τη θεματική ενότητα Εκπαίδευση Ενηλίκων, στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών σπουδών μου στην Εκπαίδευση. Με ενδιέφεραν ιδιαίτερα οι μέθοδοι εκπαίδευσης ενηλίκων, καθώς δίδασκα σε λύκειο και αναρωτιόμουν εάν οι γνώσεις που θα αποκτούσα θα με βοηθούσαν στην καθημερινή μου διδασκαλία με τους έφηβους μαθητές μου. Εκείνη τη χρονιά δίδασκα το μάθημα της Κοινωνιολογίας στη Γ΄ τάξη γενικού λυκείου, στην κατεύθυνση των Ανθρωπιστικών Σπουδών (δεν ήταν πανελλαδικά εξεταζόμενο και σήμερα έχει καταργηθεί), και αποφάσισα να εφαρμόσω στην τάξη όσα μάθαινα στη θεωρία της συγκεκριμένης θεματικής. Σε κάθε μάθημα εφάρμοζα και μία διαφορετική τεχνική: παιχνίδι ρόλων, ομαδοσυνεργατική, brainstorming, debate, μελέτη περίπτωσης, εκπαίδευση μέσω της τέχνης κ.ά. Οι μαθητές είχαν ενθουσιαστεί και περίμεναν με χαρά το δίωρο της Κοινωνιολογίας! Αλλά και εγώ εντυπωσιαζόμουν από τα αποτελέσματα. Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, εντόπισα και την τεχνική του World Café και αποφάσισα να ρωτήσω τους μαθητές εάν θα ήθελαν να τη δοκιμάσουμε. Έτσι, στο τελευταίο μας μάθημα τολμήσαμε να διαμορφώσουμε την τάξη σε χώρο χαλαρού καφέ. Οι μαθητές έφεραν τραπεζομάντηλα, έστησαν τα γλυκά και τα ροφήματα και μοιράστηκαν στα τραπέζια. Στη συνέχεια ανοίξαμε το μάθημά μας σε όλο το σχολείο, προσκαλώντας καθηγητές και μαθητές από άλλες τάξεις να συμμετέχουν σε συζήτηση κοινωνικού θέματος που είχαν επιλέξει οι μαθητές — διαφορετικού σε κάθε τραπέζι! Ήταν αξέχαστο! Στα χρόνια που ακολούθησαν, μαθητές μου που με συνάντησαν τυχαία μού είπαν πόσο πολύ τους είχε αρέσει το μάθημα της Κοινωνιολογίας και πώς κάποιοι, που πέρασαν στο Πανεπιστήμιο σε σχετικές σπουδές, το είχαν αναφέρει ακόμη και στους καθηγητές τους! Αυτό είναι κάτι που θα θυμάμαι…
Το 2015–2016 παρακολουθούσα τη θεματική ενότητα Εκπαίδευση Ενηλίκων, στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών σπουδών μου στην Εκπαίδευση. Με ενδιέφεραν ιδιαίτερα οι μέθοδοι εκπαίδευσης ενηλίκων, καθώς δίδασκα σε λύκειο και αναρωτιόμουν εάν οι γνώσεις που θα αποκτούσα θα με βοηθούσαν στην καθημερινή μου διδασκαλία με τους έφηβους μαθητές μου. Εκείνη τη χρονιά δίδασκα το μάθημα της Κοινωνιολογίας στη Γ΄ τάξη γενικού λυκείου, στην κατεύθυνση των Ανθρωπιστικών Σπουδών (δεν ήταν πανελλαδικά εξεταζόμενο και σήμερα έχει καταργηθεί), και αποφάσισα να εφαρμόσω στην τάξη όσα μάθαινα στη θεωρία της συγκεκριμένης θεματικής. Σε κάθε μάθημα εφάρμοζα και μία διαφορετική τεχνική: παιχνίδι ρόλων, ομαδοσυνεργατική, brainstorming, debate, μελέτη περίπτωσης, εκπαίδευση μέσω της τέχνης κ.ά. Οι μαθητές είχαν ενθουσιαστεί και περίμεναν με χαρά το δίωρο της Κοινωνιολογίας! Αλλά και εγώ εντυπωσιαζόμουν από τα αποτελέσματα. Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, εντόπισα και την τεχνική του World Café και αποφάσισα να ρωτήσω τους μαθητές εάν θα ήθελαν να τη δοκιμάσουμε. Έτσι, στο τελευταίο μας μάθημα τολμήσαμε να διαμορφώσουμε την τάξη σε χώρο χαλαρού καφέ. Οι μαθητές έφεραν τραπεζομάντηλα, έστησαν τα γλυκά και τα ροφήματα και μοιράστηκαν στα τραπέζια. Στη συνέχεια ανοίξαμε το μάθημά μας σε όλο το σχολείο, προσκαλώντας καθηγητές και μαθητές από άλλες τάξεις να συμμετέχουν σε συζήτηση κοινωνικού θέματος που είχαν επιλέξει οι μαθητές — διαφορετικού σε κάθε τραπέζι! Ήταν αξέχαστο! Στα χρόνια που ακολούθησαν, μαθητές μου που με συνάντησαν τυχαία μού είπαν πόσο πολύ τους είχε αρέσει το μάθημα της Κοινωνιολογίας και πώς κάποιοι, που πέρασαν στο Πανεπιστήμιο σε σχετικές σπουδές, το είχαν αναφέρει ακόμη και στους καθηγητές τους! Αυτό είναι κάτι που θα θυμάμαι…
Πολυμέρης Κλέαρχος
Απόφοιτος ΠΠΣ Πληροφορικής Απόφοιτος MSc Διαχείρισης Τεχνικών Έργων
Πολυμέρης Κλέαρχος
Ολοκλήρωσα το προπτυχιακό πρόγραμμα «Πληροφορική» του ΕΑΠ το 2021 και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Τεχνικών Έργων» το 2017, στη Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας.
Η μεταπτυχιακή μου διατριβή, με τίτλο «Αξιολόγηση ασφάλειας του εφοδιασμού ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα μέσω ανάπτυξης συστήματος δεικτών», συνέβαλε στην εμβάθυνση της γνώσης μου στον τομέα της ενέργειας.
Σήμερα εργάζομαι ως Lead Electrical Commissioning and Project Engineer στην κατασκευαστική εταιρεία ΑΒΑΞ, συμμετέχοντας σε ενεργειακά έργα μεγάλης κλίμακας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Οι σπουδές μου στο ΕΑΠ αποτέλεσαν πολύτιμο θεμέλιο για την επαγγελματική μου εξέλιξη και ενίσχυσαν την ικανότητά μου να συνδυάζω τεχνική εξειδίκευση με αποτελεσματική διαχείριση έργων.
Γκανιάτσα Αθανασία
MSc Επιστήμες της Αγωγής
Γκανιάτσα Αθανασία
Οι σπουδές μου στις Επιστήμες της Αγωγής ήταν μια μοναδική εμπειρία που με ώθησε να εξελιχθώ τόσο προσωπικά όσο και επαγγελματικά. Μού έδωσαν γνώσεις για τη διαχείριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων διδασκαλίας. Η ευελιξία του προγράμματος μού επέτρεψε να συνδυάζω σπουδές και εργασία, κάτι πολύ σημαντικό για μένα. Μέσα από τις συνεργασίες με συμφοιτητές από όλη την Ελλάδα, γνώρισα αξιόλογους ανθρώπους και εμπνεύστηκα από τις εμπειρίες τους. Οι καθηγητές ήταν υποστηρικτικοί και πάντα διαθέσιμοι για καθοδήγηση.
Βέβαια, παρά τα θετικά, κάποιες συνεδρίες ήταν αρκετά κουραστικές, ενώ και το ηλεκτρονικό υλικό, αν και χρήσιμο, ήταν πολλές φορές επαναλαμβανόμενο και κουραστικό.
Αναμφίβολα, όμως, η εμπειρία αυτή με βοήθησε να εφαρμόσω άμεσα τις γνώσεις στην επαγγελματική μου ζωή, καθώς ανέπτυξα δεξιότητες στην υποστήριξη μαθητών, στην αξιολόγηση και στη συνεργασία με συναδέλφους. Σήμερα συνειδητοποιώ ότι οι σπουδές στο ΕΑΠ με ενδυνάμωσαν επαγγελματικά και προσωπικά και μού χάρισαν μια εμπειρία γεμάτη έμπνευση, ανθρώπους και στιγμές που θα θυμάμαι πάντα με χαμόγελο!
Σκόνδρα Αθανασία
Απόφοιτη ΠΠΣ Δοίκησης Τουρισμού
Σκόνδρα Αθανασία
Οι σπουδές μου στο Πρόγραμμα Διοίκησης Τουρισμού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου αποτέλεσαν ένα σημαντικό βήμα για την επαγγελματική και προσωπική μου ανάπτυξη. Η συνδυαστική προσέγγιση θεωρίας και πράξης, μαζί με την ευελιξία της εξ αποστάσεως φοίτησης, μου έδωσαν τη δυνατότητα να αποκτήσω ουσιαστικές γνώσεις για τον δυναμικό χώρο του τουρισμού και να εξελίξω δεξιότητες που αξιοποιώ καθημερινά στην εργασία μου.
Εκτιμώ ιδιαίτερα την υποστήριξη και την καθοδήγηση των καθηγητών, καθώς και την αίσθηση κοινότητας που δημιουργείται μεταξύ των φοιτητών. Νιώθω περήφανη που ανήκω στο δίκτυο αποφοίτων του ΕΑΠ.